lördag 10 december 2011

Julkul och inte kul

Igår fick vi besök av 4 st barnbarn och en annan tonårstjej. Julpyssel stod på schemat - och oj vad pyssel det blev. Idolfinal och sen sängen. Upp och sen pepparkaksbak hela förmiddagen. Oj vad pepparkakor det blev. Jag var den som höll ut längst, kidsen övergick till julpyssel, tvåltillverkning och fina ljus.

Sen drog jag på handboll, maken vilade huvudet - det är ganska intensivt när de invaderar här. Men skoj!

Något som är mindre skoj är att min mail gått åt h-vete. Får upp ett felmeddelande, och så föreslår den att jag ska gå till Inkorgen och köra en reparationsfil. Hur ska det gå till? Jag kan ju inte logga in. Märks att det är en maskin vi pratar om. Han är inte logisk. Sådana här grejer ska bara funka, jag blir mer galen än vad jag är normalt. Det vill inte säga lite. Nu står hoppet till mina jobbarkompisar. Jag jobbar ju på en IT-avdelning, så de borde kunna hjälpa mig. Men det är ju långt till måndag!!!!!

Ikväll blir det lugnt, levande ljus, ett gott vin, god mat och mys. Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar