fredag 2 december 2011

Bland boots, skinnvästar och cowboyhattar

ska maken och jag befinna oss ikväll. Dans till Lasse Stefanz i Motala Folkets Park. Och det brukar vara gott om tillbehören i rubriken vill jag lova. Intaget av alkoholhaltiga drycker brukar vara ganska högt hos merparten men ganska städat ändå. Det roliga med jobbet för föreningen är faktiskt att studera alla dessa olika människor. En del att skratta åt, en del att sucka åt, en del att skaka på huvudet åt. Genast tänker jag - vad gör de åt mig? Skrattar, suckar eller skakar på huvudet? Tur att man inte.

Natten blir lång, vi är säkert inte hemma förrän 03.00 i morgon bitti. Tror ni att vi tar sovmorgon? Jag kan lova att vi gör det.

Nu tar vi oss ett par mackor, innan vi drar. Sköt om er, ha en bra fredagskväll och njut.

1 kommentar:

  1. För två år sedan var vi i Folkets Park i Motala och lyssnade på Lasse Stefanz, det är Hans stora idoler. Det var väldigt trevligt och vilken service man fick av vakterna med rullstolen, sånt värmer. Hans sken som en sol hela den kvällen, det var roligt att göra något för hans skull. Kram

    SvaraRadera