söndag 11 december 2011

3:e advent!

Ett ljus till (förutom mig, hi hi) har vi tänt i adventsljusstaken idag. Mysigt med frukost i mörkret, precis tyst, levande ljus, jag och ett korsord. Oj vad mysigt det var. Maken sov på,  precis vad han behöver efter sin dunderförkylning. Han är på bättringsvägen och ska jobba i morgon. Vet ni vems hals som börjat klia? Jo min!!!

Jag har bakat 5 sorters kakor i dag, skurat i kök och toa. Maken har putsat koppar och gjort rent ugnen. Snart kan tomten komma. Först ska vi dock hinna med två födelsedagar, både makens och min. Undrar vad man ska köpa i present? Finns ingen som är så svår att handla till som min make. Jag lurar och lurar, och det står totalt still (i och för sig inte ovanligt när det gäller mig).

Nu blev jag serverad en whisky, inte dumt efter dagsverket. Kära vänner, njut av en härlig söndagskväll, kramas och se till att ni mår bra.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är Elsa, du är värd två whisky. Jag måste ringa tandläkaren i morgon, en tand gick sönder i fredags på adventsfikat är lite orolig om det går att laga den något mera. Kram

    SvaraRadera