fredag 16 december 2011

Fredag i december 2011

Härliga fredag, mysiga fredag - du kom som en lisa för själen. Har haft mycket på jobbet, men jag har gjort så gott jag kan (väntar på att andra ska göra sitt också). Hann det jag förutsatt mig. Idag var det 1 år sedan jag började på Holmen så jag fick till konditoriet och köpte en saffranskrans. Min jobbarkompisar blev glada.

När jag kom hem höll min underbara hälft på att installera nya tvättmaskinen, så nu är den igång. Bäst av allt är härliga vänner. En kartong med tillhörande Grattiskort hade väntat när maken kom hem. En flaska Pol Roger, älsklingschampagnen. De sanna vännerna vet vad jag behöver för att njuta. Och i morgon ska den avnjutas. Jag blir dummare än vad jag är i dag - jag blir en femfemma. Trodde ni inte, eller hur? Att jag kan bli dummare........ men si det kan hon och nu även på pappret. Men så tänker jag ibland - jag har ju samma årtal som många stjärnor. Björn Borg, Ingemar Stenmark, Linda Haglund, Frank Andersson etc - jag kanske är en stjärna. En tokig sådan! För lite tokig är jag allt, i alla fall barnslig.

Nog om det. Nu ska här njutas av en bit oxfilé, ugnsstekta potatisskivor i vitlök, sallad och ett riktigt gott rött vin. Kan en fredagskväll bli bättre? Kram till er alla, njut en helt vanlig decemberfredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar