onsdag 7 september 2011

Vad hände???? Prosit

Helt plötsligt i går eftermiddag började jag att nysa. Så där hysteriskt, gång på gång på gång! Funderade på vad jag reagerade på. Åker hem och till affären för att handla mat. När jag går där börjar näsan rinna, örat börjar värke och fryser som jag vet inte vad.

Hem, packa upp, äter lite och näsan rinner. Det blev inget uträttat, utan jag kröp upp i soffhörnet och efter 10 minuter sov jag. Det här är inte klokt! Jag skulle ha egentid och njuta av att gå här hemma och pyssla lite. Blev alltså inget med det. Jag lovar - jag mår inte bättre idag. Hur fort kan man bli förkyld? Ingen förvarning, utan bara pang - genomförkyld!

Eftersom jag vet att nästa vecka är en riktigt intensiv vecka, när vi på jobbet ska färdigställa budgeten, så väljer jag att stanna hemma idag. Hoppas att det gör att "Mr Prosit" försvinner från min kropp.

Ikväll ska ju ett gäng gamla arbetskompisar från Scan komma hit. Jag ställer inte in, utan försöker vila på dagen så att jag orkar med. Hur skulle ni göra? Å andra sidan, jag kan hålla mig i sängen och maken tar hand om gästerna. Vi har tänkt att njuta av kvällen på vår altan ´- så det är ju lugnt.

Nu kryper jag ner, försöker vila lite. Sköt om er, och njut av en septemberonsdag 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar