torsdag 22 september 2011

Mötes- och minnesdag

Idag är det en mötesdag. Det är avdelningsmöte på jobbet och vem fixar fika? Jo, det gör jag. Helt naturligt för det ingår i mina arbetsuppgifter, så det är inget konstigt med det. Vi ska snart flytta in i nya lokaler, så det blir nog mycket information kring det projektet och hur budgetarbetet fortskrider. Jag kan ju villigt erkänna att det var länge sedan man jobbade med sådana frågor, så det går inte snabbt när jag håller på. Tur att det finns folk runt omkring mig som är otroligt duktiga och hjälpsamma.

När jag kommer hem, så är det anläggningsråd i Motala Sporthall. Ett forum där alla föreningar som använder sporthallen möts och kommunen beskriver läget just nu. Vad som är på G, frågar vad vi vill etc. Ett bra forum att diskutera gemensamma saker i.

Det är också en minnesdag. Idag är det 22 år sedan min far gick bort och 3 år sedan mor lämnade in. Vart tar tiden vägen? Man säger att sorgen blir lättare att bära med åren, och det blir den men saknaden är stor. Min pappa som var mitt allt, jag kan inte fatta att det är 22 år sedan han lämnade oss och jag fortfarande känner en stor saknad. Tänk om han kunde komma hit och baka lite till oss? Om han kom med sina skämt och sitt glada humör. Bara en enda liten gång...... få se honom igen, han skulle få se vilka fina barnbarn han har, och alla barnbarnsbarn. Men jag är övertygad - någonstans på en molntuss sitter båda mina föräldrar och följer oss. Kram till er!!!

Nu sätter vi igång dagens schema. Sköt om er och ta vara på dagen i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar