onsdag 28 september 2011

Mitt i veckan

och lill-lördag. Skönt! Jag tycker faktiskt att det är lite jobbigt att komma hem så sent som jag gör. Jag är hemma mellan 18.15-18.30 och åker hemifrån 06.30. 12 timmars frånvaro för 8 timmars jobb, känns så där. Men jag trivs på själva jobbet, det är resorna som tär lite på humöret. Det blir ingen tid kvar, kvällarna blir så korta. Har man sen som jag möten, rätt ofta på vardagskvällarna gör ju inte kvällarna längre. Men, men så är det här i livet. Man kan inte få allt!

Tror att jag tycker det är extra jobbigt nu när mörkret ger sig till känna. Jag gillar att tända ljus och mysa, men lite dagsljus är också efterlängtat. Nog med klagande - jag har ett kanonbra liv och trivs egentligen som en fisk i vatten.

Ikväll när jag kom hem, så hade maken spikat lite. Han har satt igen ett tomrum under vår stora altan. Och vet ni vem som krupit in och gömt sig därbakom? Ju vår lille Nisse. När jag kom hem fick maken ta fram skruvdragaren och skruva bort en planka. Men det visade sig att det fanns en liten annan ingång för Nisse, så han kom ut av sig själv. Undrar hur många gånger han ska ligga där och pipa, tro att husse skruvar bort en planka för att han ska komma ut? Nu får vi fostra honom ordentligt.

Nu ropar maken att det är mat, så sköt om er, njut och kramas lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar