fredag 9 september 2011

Kaxig

Tänk så kaxig man kan vara ibland. Var säkert på att jag skulle åka till jobbet idag. Men se det orkade inte min kropp med. Känner mig något bättre idag, men nu börjar hostan..... och rösten är inte att leka med. Whiskystämma! Utan en droppe whisky. Eller är det den som fattas? Se om det går att preparera såg under helgen, så att man är frisk. Det är en hektiskt vecka som närmar sig.

Vi ska göra budget på jobbet, och det är ju några år sedan jag jobbade med sådana frågor. Så det går bara runt i skallen. Till råga på allt är det första budgeten för det nya bolaget (3 bolag som blivit 1) eller kanske rättare sagt, alla anläggningars IT-avdelningarna bildar ett nytt bolag. Inte helt enkelt. Men problem är till för att lösas.

Vi har idag ett underbart höstväder. Solen skiner från en klarblå himmel. Undrar om man orkar att plocka av lite plommon och göra något gott av? Då kan jag ju förena nytta med nöje, trots förkylningen. Får se om kroppastollen är med eller mot mig, denna septemberfredag.

Till er alla, ha en underbar helg, sköt om er och kramas lite. Ta gärna en whisky som kanske motverkar höstförkylningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar