fredag 30 september 2011

Mord i sinnet

har jag haft på vägen hem idag. Vettvillingar är det gott om på vägen. Följande hände:
Jag ligger i omkörningsfilen på E4, kör inte laglydigt, utan i 127 km/tim enligt farthållaren. Jag är på väg att starta omkörning av en buss, har full koll bakåt när jag närmar mig bussen. Och vad händer? En jä-la idiot på MC kommer i ruskigt hög fart bakifrån, kör slalom mellan bilarna som ligger bakom. Precis när jag kommer i jämnhöjd med bussen, så kommer MC:n och tränger sig in mellan bussen och mig. Kör om parallellt med mig, alltså han ligger mellan bussen och mig.

Min tanke var: Det gör f-n inget om han kör ihjäl sig, men bara det inte drabbar någon annan. Idiot! Jag tippar på att hans hastighet var mellan 160-170 km/tim så själva omkörningen av bussen hade han ju snabbt klarat av. Han fortsatt sin slalomkörning så länge jag kunde se. Man kanske ska se det som att jag hade änglavakt, för hur lätt hade inte han kunnat orsaka att jag blivit inblandad i en trafikolycka.

Nog med energi på idioter. Nu är jag hemkommen, fixat lite med klubbens hemsida och väntar på varma mackor från ugnen, och sen drar vi till Folkets Park där garderob och kassa bemannas med MHK:s medlemmar ikväll. Där bjuder vi alla som jobbar åt oss på smörgåstårta. Så mycket mack-ätande blir det ikväll. Ta hand om er, ha härligt fredagsmys, kramas och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar