tisdag 27 september 2011

Hemmakväll

är något jag längtat efter i ett par dag. Och ikväll är det dags. Kom hem vid 18.00 och maken och jag satte oss ner för en pratstund. Vi ska snart äta mat. Innan dess lite bloggande, koll av mail o FB. Sen måste jag fixa lite på MHK:s hemsida. Börja skriva på en krispolicy till klubben och så lite till....

Jag tänker också mycket på svåger och svägerska, som nu för första gången besökt arbetsförmedlingen eftersom de lagt ner sitt företag. Undrar över känslan - jag kommer ihåg när jag gick dig. Alla dessa papper, bemötande och allt man måste fixa. Och jag kom på - det var då jag startade den här bloggen. Jag kanske får en ny blogg att följa nu. R & J - starta en nu! Kul att få höra era erfarenheter från jobbsökarvardag i Skåneland.

Tänker också på lille Olle som gjorde sig illa igår. Han har ont och kanske har han besökt doktorn idag. Jag håller tummarna för dig, hjärtat. Du blir säkert snart frisk. Tusen kramar till dig.

Vet ni vad jag ska göra nu? Koka säsongens sista kräftor. Mums! Då kommer tankarna igen - en f.d arbetskamrat till mig har flyttat till Tallin. Han fick ett år smaka kräftor från "vår egen gård" och gillade dom. Kan man skicka en burk med posten tro? Tror han och hans familj skulle gilla det. Det måste undersökas..... Fast det är ju livsmedelsexport, och det vet jag kräver massor med pappersexersis, och fryser jag ner dom är det dessutom frystransport som krävs. Inte lätt. Tänk er att skicka ett paket med färska, kokta kräftor som skvimpar omkring i sitt spa - det kan bli blött det! Hoppas att de hör av sig när de kommer till Svedala, då kan jag möta upp och ge dem ett "kok". Kram till er! Vill ni följa deras resa i ett nytt land, så skriver frun i huset en fantastisk blogg som ni hittar här

Nu kram till alla, sköt om er, njut av en helt vanlig septembertisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar