onsdag 21 september 2011

Mitt i veckan

och lill-lördag idag. Igår kväll var hemsk. Stressad körde jag hem, måste iväg och posta ett brev. Men hade inte adressen, så in på datorn, tog adressen, hade inga kuvert, måste till butik för att inhandla och snart sista tömningstid av brevlådan. Fasen att det inte gick att skicka med mail. Och vad tror ni jag gör - lägger i backen, börjar köra, får en hostattack och kollar inte backspegeln. PANG där stod makens bil - bucklor på båda. Tror ni det kom vackra ord ur min mun. NEJ, klantskalle skrek jag bara till mig själv. Men jag bjuder er gärna på ett gott skratt - för det antar jag att ni får när ni läser eländet.

Men som vår käre E skulle ha sagt - det är bara att gå vidare. Det som skett, har skett bara att gå vidare.

Jag sov i alla fall gott.

Idag har varit upp och ner. Jag undrar hur människor mår, som går med skvaller. Fick mig en tankeställare idag och jag tänker inte berätta vad. Men tänkt har jag gjort! Och ingen behöver oroa sig - det är bagateller det handlar om.

Sedan har jag varit hos frissan - och vet ni vad? Jag har löshår nu! Inte långt, utan bara två knallröda slingor i det i övrigt mörka håret. Fåfängt, eller hur?

Nu har jag fått i mig maten för ikväll, en underbar isterbandsrätt som maken kreerat. Och ett glas vin avnjuts nu till Bonde söker fru. Ta om er, njut och ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar