torsdag 30 september 2010

Utanför stadsgränsen

Idag ska jag faktiskt ta mig utanför stadsgränsen här i Motala. Det känns som om det var evigheter sedan. Förut när jag pendlade till Linköping, var man ju iväg varje dag. Nu åker jag aldrig någonstans - varför?

Idag ska jag i alla fall besöka Östgöta Forum, en mässa för företagare som går av stapeln i Cloetta center i Linköping. Det kan vara ett bra sätt att träffa nya kontakter och kanske på sikt ett jobb, vem vet! Ska i alla fall besöka Hotell Nostalgis monter. Spännande att se vad de hittat på. Men jag är mest spänd på totala upplevelsen av mässan. Kommer den att ge nya kontakter och möjligheter? Håller tummarna för det.

Vid hemkomst blir det att hämta toner till en skrivare, åka till klubbis med den så att utskrifterna börjar rulla igen. Mycket som ska kopieras inför utbildningar i nästa vecka.

Nu närmar sig klockan 06.00 och det är dags att kolla morgon-TV en stund innan jag ger mig iväg till storstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar