tisdag 14 september 2010

Anställningslös

Jaha, så är man då anställningslös igen. Det känns konstigt att sitta i soffhörnet en tidig tisdagmorgon, veta att jag inte ska åka till jobbet. Det är precis som jag skrev när jag började blogga - i och med att man är anställningslös så är man inte arbetslös. Jag har massor med uppgifter att ta tag i, men någonstans är det så att dessa uppgifter hade jag kanske gjort även om jag haft en anställning.

Idag blir det att gå till arbetsförmedlingen, träffa materialansvarig i MHK, strukturera lite jobb på kansliet, baka smörgåstårta (som ska bjudas till arbetskompisar i morgon) och lite till blir det säkert.

När jag kom hem igår, kände jag energi över att ta tag i dessa uppgifter. Det gör jag inte nu - känner bara att jag vill dra något gammalt över huvudet och gömma mig. Så nu får jag ta mig kragen, starta dagens övningar och köra på. Jag ska inte bli någon latmask utan nu ska här lösas problem, träna och vara aktiv som arbetssökande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar