torsdag 16 september 2010

Umgänge

Idag ska jag umgås!

Först med underbara vännen Marie och vi ska dra till skogen med fikakorg och svampkorg. Det ska bli jättemysigt att få den tiden tillsammans. Vi brukar "tjata" ordentligt, vända och vrida på vardagsproblem, med andra ord ha mysigt.

På eftermiddagen ska jag umgås med datorn. Leta jobb, söka bidrag till MHK, försöka färdigställa lite dokument.

Kvällen blir umgänge med barnbarnen i Rappestad. Mysigt som tusan. Önskar mig fler sådana stunder, men det är ju så sällan man kan, då man har ett heltidsjobb. Det innebär att jag måste ta vara på detta nu, när jag är anställningslös. När man har många barnbarn är det svårt att vara rättvis i sitt umgänge. Det känns ibland konstigt, men det går inte. Min svägerska har ett underbart umgänge - mysfredagar med sina barnbarn varje fredag. Tänk om vi skulle göra det med 9 st. Vi skulle vara helt slut resten av helgerna. Í och för sig så är de 2 äldsta för stora nu, men 7 st - varje fredag? Det är nog vi för gamla för....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar