onsdag 15 september 2010

Måste blir mål

Jag fick tillbaka lite av inspirationen i går. Känns skönt att ha fixat lite mer rabarberchutney, lagt in gurka, gjorde ett par smörgåstårtor som ska bjudas på f.d jobbet idag, simmade 1.000 meter och härligt umgänge med mannen.

Hur blir det med lust till olika saker idag? Hoppas att det håller i sig. Jag ska fylla i lite papper som ska in till A-kassan, fixa lite till på MHK, och dagen avslutas med möte i Linköping.

Jag ska också försöka göra en lista över vad jag "måste" göra under den här anställningslösa perioden. Vi har avskaffat alla måsten i vår familj, men just nu känner jag att jag behöver ha lite måsten. Det är nog bra för mig för att få struktur på dagarna. Kanske inte ska kalla det måsten, utan kalla det för mål. Mål är bra och det gör väldigt ont om man inte når dit. Får se om jag delar med mig av målen med risk för att bli trakasserad om jag inte når fram.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Att sätta mål är det allra bästa för självkänslan. Lyckas man inte till 100% beror det oftast på omständigheter man inte räknat med eller kan påverka. Så sätt Dina mål! Det är mycket lättare att gå mot något, än att irra omkring i blindo. Sen kan Du skita i trakassörerna - de är absolut inte bättre eller intelligentare än DU!

    SvaraRadera
  2. Försök samtidigt att koppla av och njut av ledigheten, den varar kanske inte så länge. Kram Britt

    SvaraRadera