torsdag 23 september 2010

Krya på er

Igår gjorde jag vad jag ville. Bara sådant jag ville. Rensade mailboxen, slappade med en bok, fikade med någon som jag tycker är kul, och åkte till Linköping för att träffa gamla, goda Scan-gänget. Vi var bara fem stycken den här gången, men otroligt mycket minnen och skvaller. Tyvärr skvaller som i alla lägen inte var kul. En f.d arbetskamrat, lika gammal som mig, sitter förlamad efter en stroke. Det förstärkte ytterligare min tanke - lev nu och idag! Gör vad man kan och vill. Skickar bamsekramar till tjejen, hoppas att de når henne.

Idag ska jag också göra kul saker. Skulle varit barnvakt, studiedag för barnen. Men lilla Stina är inte bra, hennes astma är kanonjobbigt så hennes mamma är hemma istället. Skönt för Stinis, krya på dig. Vi får kramas en annan dag. Skickar också Krya på-dig-hälsningar till MHK:s kanslist också. Hon har tappat rösten och mår inte bra.

Nu väntar jag på en härlig handbollstjej. Hon ska bli klubbens Lilla VM-general. Det är en turnering för 2:a klassare som vi hoppas genererar fler spelare till idrotten handboll. Hur ska vi lägga upp det hela, vilka sponsorer ska vi försöka få etc. Det blir ett trevligt möte.

Kvällen blir också i handbollens tecken. Anläggningsrådsmöte. Det brukar vara givande tillställningar, så det blir det nog ikväll också. Kanske att jag hinner med lite städning dessemellan. Och det tycker jag faktiskt ska bli kul.

3 kommentarer:

  1. Tänk vad egentid kan göra för humöret. Bestäm egentid en dag i veckan. Det är nog bättre än ett äpple om dagen för att hålla vitrockarna borta.

    SvaraRadera
  2. Hej! Viken snygg blogg du har! *avundsjuk*. Du undrade om jag får medicin mot benskörhet. Nej, det är inte konstaterat att jag är benskör, men eftersom jag har haft metastaser i skelettet en längre tid så tyckte läkaren att det var bra att stärka benstommen. Hoppas du har fått svar på frågan. Kul att du följer min blogg! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. OK Anna, då förstår jag och tack för ditt beröm om bloggen. Jag har följt dig en tid och tycker det är en jätteintressant blogg. Kram tillbaka!

    SvaraRadera