måndag 27 september 2010

Ont, det gör ont

Vaknade i natt av att jag hade så dj-la ont! Ont i höger öra. Man kan säga att det spränger. Fy fasen för öroninflammation. Undrar om vårdcentralen gör något åt eländet eller om det måste värka hål. Mina tankar går till små barn som får det här eländet. Att de skriker - det förstår jag. Jag skulle själv vilja skrika för allt vad halsen håller, så ont gör det.

Får se hur dagen utvecklar sig, men det blir nog inte mycket gjort om den här värken ska fortsätta. Har tagit smärtstillande, avsvällande och näsdroppar men det blir inte ett dugg bättre. Att ligga ner är ett rent helvete.

Oj vad jag gnäller, det här är egentligen ingenting. Övergående och en helt vanlig förkylning. Nu rycker jag snart upp mig....

2 kommentarer:

  1. Gå till doktorn för f-n! Hon måste ju hjälpa Dig så klart, fattar Du väl! Antibiotika är nog svaret!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag varit hos doktorn, och mycket riktigt öroninflammation. Antibiotika hämtad på apoteket, sockret ligger för högt p.g.a infektionen - så nu fick jag order att ta det lugnt.... det är ju precis det jag gör!!!!

    SvaraRadera