fredag 17 september 2010

Var tar tiden vägen?

Redan har det gått 4 dagar sedan jag jobbade. Var tar tiden vägen? Tycker inte att jag hinner någonting, men förmodligen gör jag det. Lite har jag uträttat.

Igår var jag i skogen i flera timmar med bästa Marie. Och svamp fanns det också, men det var blött. Regnskurarna avlöste varandra, men det gör inget när man är rätt klädd och t.o.m kaffe och macka smakar bra mellan regnskurar. Sen blev det lite hemjobb - sånt som man längtat efter när man jobbar.

Idag blir det en tur till Tranås. Ska besöka X-svärmor. Tyvärr blir det alltför sällan, hon är värd tätare besök. Men idag blir det i alla fall ett besök.

Och när jag ska till Tranås, så tänker jag - var tar tiden vägen? 37 år sedan jag flyttade från kommunen, känns som om det var ett par-tre år sedan bara. Men när jag börjar tänka - det har hänt mycket på dessa år, så nu kanske jag förstår var tiden tar vägen. Känns som jag använt åren till mycket kul, stimulerande, utvecklande och ännu mer kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar