torsdag 9 december 2010

Tummarna hjälpte

Jag tror att tummarna ni höll i går hjälpte. Sen eftermiddag fick jag telefonsamtal - jag har fått jobbet!

Spännande, ett graviditetsvikariat fram till augusti nästa år,  lite dålig lön - men tänk - nya erfarenheter. Jobbet är på Holmens Bruk i Norrköping. Det blir 20 mil i bilen varje dag, men vi går ju mot ljusare tider snart, så det kommer säkert att funka. Ska ringa arbetsgivaren idag och berätta att jag provar. Känns lite tråkigt med lönen, men hellre ett jobb än att gå hemma och inte må bra. Och själva jobbet verkade vara skoj och väldigt trevligt arbetskamrater. Det verkade vara en arbetsplats där man har kul, är hjälpsamma och det betyder mycket. Så svaret blir JA.

Igår kväll bakades det här i huset. Dotter och dotterdotter var här och vi tillverkade limpor, bullar och 2 sorters kakor. Och nu har dottern och jag vaknat, men barnbarnet sover än. Ska bli lite pepparkaksbak innan de ger sig iväg.

Jag ska fortsätta med förberedelser, och i kväll blir det intervju till tidningen. Motala HK är ju nominerade till Årets förening i Motala och nu ska det bli ett reportage om klubben. Så kl. 17.30 blir det träff i Team Sportiahallen.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar