lördag 25 december 2010

Juldagen

En härlig julafton med barn och barnbarn har övergått till juldagen. Ingen julotta, varken på TV eller i verkligheten blev det för min del. Har sovit som en kratta, jag hostar som en idiot. Så fort jag lägger mig ner så börjar det och jag kan skryta med att jag har träningsvärk i magen. Om det är något att skryta med. Skulle hellre sova bra, det kan jag lova.

Nu står kalkonen i ugnen och förberedelserna för dagens lunch ska fortsätta. Idag kommer mannens dotter med familj hit och firar jul. Lite julklappsutdelning som tomten lämnade till barnen ska öppnas. Det blir härligt, jag älskar att se barnens miner när pappret rivs bort. Ris a la malta ska ätas till efterrätt. Smaskigt, smaskigt!

Maken och jag måste nog ta en rejäl vila i eftermiddag. Vi ska "jobba" i Folkets Park i kväll mellan 19.30-02.00. MHK har fått uppdraget att sköta garderoben under nästa år, och nu ska vi läras upp. Det blir en ny upplevelse. Det verkar som det kommer mycket folk till danserna på juldagen. Spännande uppdrag!!

Ha en skön juldag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar