torsdag 2 december 2010

Bara vara

Idag ska jag bara vara. Har inget inbokat och tänker bara göra vad som faller mig in. Det blir säkert en hel del, men inga måsten. Känner att jag behöver en sån här dag - jag behöver kraftsamla för att få tillbaka lite energi.

Jag har nog konstaterat att det här med anställningslöshet tar mer än vad jag trott. Ni som har jobb önskar att ni var lediga ett par dagar, för ni vill göra det, och det och det, eller hur? Vi som kan göra allt det där, vi tycker faktiskt inte att det är kul. Vi blir ganska passiva i många lägen. Känner oss inte speciellt nyttiga, blir ganska osäkra. Funderar på - är det tillåtet att njuta av ledighet? Nej säger vi, det är nästan en skam. Omgivningen kan reagera med: "Jaha, hon vill inte jobba". Själv har jag tack och lov inte råkat ut för just sådana personer i omgivningen, men vet att de finns.

Så nu ska jag ladda ny energi, jag ska njuta av att inte ha jobb och jag ska se till att må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar