tisdag 7 december 2010

Fullt ös

Undersökningen av ögonen i går gick bra. Lite irriterad är jag dock över informationen före undersökningen. Jag har gjort det här några gånger nu, och varje gång har det varit röntgen av ögonbottnarna samtidigt med tryckmätning. Så stod det i kallelsen också. Därför hade dottern tillkallats för att skjutsa mig. Den här gången var det dock bara trycket som mättes, vilket innebar att ögat bara bedövas. Alltså hade jag kunnat köra bil själv. Tycker att det är lite nonchalant. Tänk om jag varit tvungen att be någon ta ledigt för att skjutsa mig.
Resultatet av tryckmätningen var dock inte så bra. Ett ökat tryck och en större synnedsättning uppmättes. Läkare ska ta beslut om uppföljning och behandling.

Idag blir fullt ös hela dagen.
  • Träffa kommunen kl. 09.00
  • Frissan kl. 10.00
  • Kaffegäster kl. 13.00
  • Hämta småbarnen Olle och Stina kl. 16.00
  • Ljungsbrobadet kl. 17.00
Och någon gång under dagen ska ett personlighetstest genomföras. Jag ska nämligen på anställningsintervju i morgon och innan det mötet ska testet vara gjort. Spännande!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar