måndag 27 december 2010

Jobbvecka!

Nu är helgen över och det är dags att bege sig till jobbet. Det blir spännande att se vad det innebär. Tjejen jag ska vikariera för är nu barnledig. Och 3 dagar för att lära sig är lite. Men jag försöker. Själv är bästa dräng heter det ju, så jag kanske lär mig själv. Ska försöka att sitta ner med kollegor för att ta reda på deras arbetsuppgifter lite mer. Det kanske även ger mig lite kött på benen.

I går var verkligen slappardag. Jag gjorde inte många knop, maken kollade på en julklappsfilm på eftermiddagen - jag somnade. Sen var det bara lite matpauser och vips så var det läggdags. Såg Morden i Midsommer och därefter slockande jag direkt. Skönt!!! Men vad händer klockan 03.00? Jo den förbaskade hostan började igen. Jag blir tokig av allt hostande. Så kl. 04.40 klev jag upp, samtidigt med maken och tog min frukost. Och nu sitter jag framför datorn. Jag tror den ska få ett nytt namn - dumburken. Brukar ju kalla TV:n för det, men det är nog mer befogat att kalla datorn det. Man kan fördriva hur många timmar som helst framför skärmen. Måste skärpa mig lite där.

Jag tänker idag också på Linda, som jag följer via hennes blogg. Hon har trots allt fått fira en jul hemma med de sina, men hon har det inte lätt. Jag håller mina tummar för att hon ska få vara något så när smärtfri och kunna njuta lite av sina barn. Styrkekramar till Linda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar