tisdag 28 december 2010

Helt sjukt....

....känns allt just nu. Feber, snuva och en jäkla hosta. Så är min tillvaro nu. Det är ingen rolig start på sitt nya jobb att behöva ringa och göra en sjukanmälan. Men vad gör man - har kanske sovit 2-3 timmar i natt och jag fryser trots att brasan värmer mig. Trots pinsamheten att ringa sig sjuk, så känner jag att beslutet att stanna hemma är rätt.

När man är hemma ser man ju allt som skulle behöva göras. Men jag har inte ork idag, ska försöka att bara sova och kanske läsa lite. Det värsta är ju att så fort jag lägger ner huvudet, så startar hostan. Hostmedicinen gör INGEN nytta. Har ni några tips på vad som kan hjälpa lite?

I övrigt så är det lugnt. Året närmar sig sitt slut. Och man kan väl lugnt säga att det hänt saker det här året. Måste nog försöka att summera, men det får jag göra en dag då orken finns. Det är faktiskt ett helt år som jag har bloggat och jag har haft drygt 4000 besök på sidan. Det innebär att cirka 11 personer/dag i genomsnitt besökt sidan. Det är bra, men skulle kunna vara mer, eller hur?

Då dyker frågan upp: Varför och för vem bloggar jag? Det hela började faktiskt med att jag själv ville ha lite koll på vad man gör när man är anställningslös, en liten dagbok över min tillvaro. Och det målet har jag nått, bara att gå bakåt i tiden och kolla vad man gjort. Men jag kommer inte att sluta skriva, bara för att jag fått jobb, jag fortsätter min "dagbok". Tror att det är nyttigt att tänka efter lite. Vad tycker jag, vad står jag för etc. Hoppas att det finns någon som vill läsa.

5 kommentarer:

  1. Kokt ingefära mot hosta, eller ricinolja. Då vågar Du inte hosta.

    SvaraRadera
  2. det sistnämnda ska man nog inte prova.... fast kul kan det ju bli!!!

    SvaraRadera
  3. Om det är kul Du vill ha, så prova inte just det, men ingefära och vitlök i vatten en stund, kokas och därefter tillsätts honung och några eucalyptos. Lenar som en nyrakad.

    SvaraRadera
  4. Krya på dig, skönt att din hälsa kom i första hand, jobbet finns kvar. Kram Britt

    SvaraRadera
  5. Som sagt, krya på dig. Kram kram Mia

    SvaraRadera