söndag 19 december 2010

Inställt

Sitter här framför brasan och konstaterar att vår julaktivitet idag blir inställd. Vi skulle åka med våra goda vänner för att hugga julgran. Vädret är blåsigt, 1 dm snö har kommit i natt och jag är snuvig. Vi ställde in - inte vettigt att ge sig ut och köra 10 mil drygt i detta väder och dessutom blåser det småspik.

Så här var vädret, vinterlandskapet vid förra årets julgranshuggning.
Min förkylning vill jag också ska bli inställd. Hur fixar man det lättast? Ska försöka att ta det lugnt, bara pyssla och eventuellt handla lite. Kanske lite honungsvatten kan hjälpa till att stoppa eländet. Jag har ju faktiskt inte tid att bli sjuk nu - börjar ju nytt jobb i morgon. Och de dagar jag kan få tillsammans med min företrädare är viktiga. Hon ska få sin bebis de första dagarna på nya året, så jag hoppas att hon verkligen kniper till dess. Då får jag i alla fall en chans att lära mig lite.....

Paketinslagning kanske är en bra syssla i dag. Och rimma på paketen, det måste vi ju göra. Fast det hör uppesittarkvällen till. Glöggmys och rim, bingolottos uppesittarkväll - det är dan före dan-tradition hos oss. Då myser vi och i år är det som ett julkort utanför fönstret.

Javisst julkort - jag har inte skickat ett enda än. Men med vanligt porto så kommer de fram om jag fixar det idag. Oj, nu blev det mycket som ska fixas, bäst att sätta fart.

2 kommentarer:

  1. Här har du en lipsill till. Det du skriver passar in på mig också.
    Lycka till med det nya jobbet.
    Kram//Britt

    SvaraRadera
  2. Kram till dig också Britt. Hoppas att ni får en underbar jul!!!

    SvaraRadera