onsdag 29 december 2010

Sjukstuga

Det är sjukstuga här i dag också. Blir inget jobb, utan försöka att kurera sig lite till. Efter mycket om och men, och lite extra hostmedicin så somnade jag strax efter 00.30. Trots att jag var svintrött, gick till sängs strax efter 20.00 i går kväll, så dröjde det alltså innan jag kunde somna.

Jag säger som jag sa igår, dj-la hosta. Det enda positiva i det här sammanhanget är att vi har justerbara sängar, så att man kan höja huvudänden, det underlättar något i alla fall. Och ni skulle se hur jag ser ut under näsan - knallröd och skinnflådd. Aj, aj, aj - vad jag gnäller!

Blev besviken när jag läste lokaltidningen idag, MHK blev inte årets förening. Synd, det hade varit precis vad vi behövt just nu. Men vi tar nya tag, kommer förmodligen en ny nominering nästa år. Om vi fortsätter att jobba strategiskt i föreningen, så kanske vi kan vara med som Årets förening 2011. Föreningen som fick priset är enormt duktiga i sitt utvecklingsarbete, så de är värdiga vinnare. Men besviken är jag ..... attans också.

Nu är det dags att sova en liten stund till, märkte i går att det faktiskt hjälper och påskyndar tillfrisknandet. så nu slumrar jag lite framför morgon-TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar