söndag 26 december 2010

Annandagen 2010

Sista juldagen för denna gång. Vart har helgen tagit vägen? Vips, det är snart över. Jag tycker att det känns som en helt vanlig helg, och ändå har julstämningen infunnit sig.

Igår var vi rocksluskar i Folkets park. En upplevelse, men skoj. Kommer ihåg hur det var när man själv var ute och dansade. Det är fortfarande mycket jagande och det jag känner är att tjejerna ofta klär sig så utmanande, kortkorta kjolar som knappt går under rumpan, behåliknande överdelar. Jag börjar nog bli gammal som tänker på sådana saker. Det kanske också är av rädsla, utmaningarna kanske lockar till våldtäkter? Nej, nu ska jag inte tänka så, det är tidens gång och jag ska acceptera att så här är det.

I övrigt hade vi en trevlig middag med Görgens dotter med familj. Julklappsutdelning och god mat, kalkon.

Idag blir det inte många knop. Känns lite segt i skallen eftersom kudden inte fick besök förrän 03.45 i natt. Inte van att vara uppe så länge, saknar nog förnattssömnen, men vad gör det. Vi har inget inplanerat idag, utan kan bara slappa. Och jag ska skriva sista inlägget i 30-dagarstemat. Hoppas ni som läst fått lite nytt om mig att upptäcka. Hoppas förstås att det är positivt. Skulle vara kul om någon kommenterade vad ni tycker temaskrivandet.

Förbereda sig för morgondagens resa till Norrköping också, lite tvätt att ta hand om och herr dammsugare vill nog gå ett varv. Sköt om er!

2 kommentarer:

  1. Hej Elsa! Jag har läst alla dina 30 teman och tycker det har varit väldigt intressant och roligt att läsa. Jag har upptäckt att vi är väldigt lika i många avseenden, mycket skulle kunnat vara jag som har skrivit. Du har anlag till att skriva en bok, det har jag tankar om att göra från den dagen Hans blev sjuk, men jag måste ju kolla upp hur man ska börja så jag väntar nog några månader till. Kram på dig och Tack.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra Britt. Börja skriv, det är jätteskoj faktiskt. Börja med en blogg du också, det är så lätt. Säg bara till om du vill ha hjälp. Det är så härligt att känna att någon vill läsa det man skriver. Kram till dig och Gott slut och Gott Nytt År.

    SvaraRadera