måndag 6 december 2010

Sjukhusbesök

Idag är det dags för sjukhusbesök. Ögonen ska kollas. Jag har början till något som heter Gula fläcken och trycket i ögonen ska kollas idag. Inget farligt, men obehagligt tycker jag. Man får droppar som vidgar pupillerna och blir extremt ljuskänslig vilket gör att man inte får köra bil. Dottern kommer hit och följer med mig, skönt! Och det tar flera timmar innan man är återställd, så den här dagen blir det att ta det lugnt. Egentligen har jag inte tid med det, men det måste göras.

Och när jag ändå skriver om sjukhus, så har jag grubblat myckert kring diabetesvården i Motala. Jag var hos diabetesmottagningen i början av juli och påbörjade då min medicinbehandling. Trots att jag ville ha uppföljning, se hur medicinen verkar och om mitt motionerande hjälper, så skulle jag få komma först i november på återbesök. Nu är vi snart i mitten av december och jag har inte hört ett ord. Kan bli lite förbannad - är det så här en nybliven diabetiker ska bemötas? Kan inte tro att det, något fel måste det ha blivit.

Fick ett jobbtips i fredags från min kontakt på Trygghetsrådet, så i helgen skickades ansökan iväg. Det skulle vara en snabb rekrytering, tjänsten skulle tillträdas 13:e december. Det kan inte jag, makens födelsedag och sedan reser vi ju bort några dagar. Hoppas ändå att jag får komma på intervju och att inte detta sätter käppar i hjulet ifall jag skulle vara aktuell. Håll tummarna för mig!

Nu ska jag fortsätta skriva på 30-dagarstemat - idag är rubriken Mina syskon

2 kommentarer:

  1. Hej på dig, ögonen är viktigare än något annat, vi måste tänka på att hälsan är viktigast av allt. Den måste prioriteras. Det är dåligt av VC att inte ställa upp tidigare när man ber om det. Hoppas du får ett positivt svar på jobbansökan. Lycka Till: Kram//Britt

    SvaraRadera
  2. Tack Britt, blir så glad när någon kommenterar här på bloggen. Trycket i ögonen var inte riktigt OK men läkaren kommer att ta ställning till fortsättning, kanske lite droppar.... Kram till dig!

    SvaraRadera