onsdag 22 december 2010

Dan före dan före dopparedan

Nu är det nära - akta er så att ni verkligen kommer in i ert hem, Julen står för dörren!

Och när man vaknar i dag, 1 dm nysnö och jag har valt att pendla till Norrköping. Är man klok eller inte? Att pendla är i och för sig inga problem, men väglaget spelar vissa spratt och idag känns det så. Bara att bita ihop, köra sakta och hoppas att alla andra gör det också. Bättre att komma fram även om det blir lite sent.

Idag måste jag se till att komma iväg i tid från Norrköping också. Jag och flera med mig ska spela bingo i kväll. MHK och IFK Motala har haft gemensam bingo i över 30 år och idag är det sista gången. Vi från MHK ska till Folkets Park för att tacka av dessa eldsjälar som jobbat med detta under alla år. Visst är värda det, och mycket, mycket mer.

Hoppas man kan somna när man kommer hem från bingon. Det blir inte många timmars sömn nu när man pendlar. Jag är inte hemma i bostaden förrän ca 1/2 7 på kvällen och det är svårt då att gå och lägga sig tidigt. Känner av att man inte får någon tid hemma, men det är en vanesak. Snart är man inte i det hela och planerar därefter.

Sköt om er och ta det lugnt om ni ska ut i trafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar