tisdag 14 december 2010

Dagen efter

Nu är kalasen överstökade. Men oj vad skoj det varit. Ett härligt luciatåg kom i går kväll, grannarna överraskade mannen ordentligt. Så mycket fina blommor, så mycket gott att dricka och härliga upplevelser uppvaktades han med. Otroligt.

Morgonen idag började med ett tandläkarbesök 07.20 för min del. Okristligt tidigt, dagen efter fest. Men det fixades bra. Men räkning blev dyr, 1.000:- 30 minuter. Och minst 4 st behandlingar till väntar.... mina tandfickor ska bli rena från tandsten, allt för att undvika tandlossning. Min medicin påverkar nämligen tandfickorna negativt. Så nu måste de hållas extra fina - och jag får acceptera att spendera pengarna på vården!!!

Idag ska vi packa väskorna för en 4 dagar lång vistelse i storstaden Stockholm. Ska bli mysigt att återuppleva lite av hur det var att bo där, Mamas and Tapas-restaurang, julshow och lite annat smått och gott står på programmet. Julshopping ska också göras. Ett besök på en av våra favoritkrogar som vi skämtsamt kallar för "skitiga duken" ska kollas in. Kanske inte ens finns kvar, många år sedan vi var där. Har inte brytt mig om att kolla på nätet, utan det får visa sig när vi är där. För nu är det avkoppling som gäller.

Jag tar nog med datorn, men det är inte säkert att jag uppdaterar något under dessa dagar. Får se hur det blir - vi själva ska nämligen ha största prioritet. Inför nästa vecka måste jag ändra lite på bloggen, jag är ju inte anställningslös längre - jag har anställning.

1 kommentar: