lördag 1 mars 2014

Lördag morgon

En vanlig lördag morgon för många. Men inte för mig.

Jag brukar gå upp, fixa frukost, lyssna på Ring så spelar vi. Du mitt hjärta vaknar, kommer upp, ger mig en kram och en puss. Sen brukar vi lösa Melodikrysset tillsammans, ta en kopp kaffe och sedan är det alltid lite pyssel att utföra.

Idag fick jag gå upp själv, äta min frukost, lyssna på Ring så spelar vi. Men ingen kom upp och gav mig kramen och pussen. Måste lära mig leva utan det. Det blir inget Melodikryss heller. Pyssla lite ska jag göra och jag ska åka till Tranås en sväng tillsammans med härlig väninna. Allt för att skingra min tankar.

Jag ska också för första gången sedan du lämnade mig, laga lite mat. Jag vill äta din underbara mat, älskling. Tur att jag så många gånger tackat dig för allt det goda du bjudit mig på. Tänk om jag aldrig sagt det.

Jag har också skrivkramp hjärtat. Svårt att sortera alla mina tankar för att sedan får ner dem här på bloggen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar