lördag 22 mars 2014

Fredag

En riktig jobbfredag. Först till Oxelösund, hade en introduktion av en nyanställd kollega där. Riktigt skön att lämna vanliga kontoret och fokusera på en bra intro. Vackert väder och härlig bilkörning. Tänk vad tankar som rinner genom huvudet när man kör bil. En utrensning av mycket skedde under den här bilresan.

Åkte direkt till banken, massor med papper att fylla i, beställa nya intyg etc. Tack och lov att jag har denna underbara bankkvinna, Therese. Oj vad hon hjälper mig.

Sen kom min studiekompis Mia på besök, vi åt gott och drack ett par glas vin. Hade härliga diskussioner och minnen. Många minnen om Görgen och vi skrattade tillsammans. Dessa minnen är helt underbara att ha, och mycket, mycket annat i våra livspussel kom på tal. Tur att hon precis som jag är kvällstrött - så tidig sänggång blev det. Och vilken härlig morgonstund vi fick idag. En vacker soluppgång över sjön, lång frukost där vi fortsatt våra livsdiskussioner. Så härlig livsgnista du gav mig Mia!!

Idag ska jag åka till Tranås. Ska besök x-svärmor och svåger, svägerska. Blir kvar där i kväll, så även nu blir det att se fram mot härliga samtal.

Fast G fattas mig, beröringen är så efterlängtad. När jag sitter här i soffan, så känner jag hans stora hand smeka min kind. Jag måste förnimma den för att överleva. Skönt att kunna känna den här känslan, att minnas. Fortfarande så ställer jag frågan VARFÖR?

Jag borde för din skull gått ut i trädgården idag, i det härliga vårvädret. Hade du varit här, så hade vi varit ute och fixat. Men jag orkar inte. Det tar emot så mycket. Nu får jag glädjas åt att jag ska umgås med kära vänner i eftermiddag och kväll istället. Du måste ge mig ork att ta tag i trädgården. Den får inte förfalla. Ge mig av din energi.



Kram och puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar