torsdag 6 mars 2014

Vaknar tidigt

Jag är ledig idag. Förberedelser inför den värsta dagen i mitt liv. Jag vaknade tidigt och har sovit oroligt i natt.

Jag hade ett jättefint besök av Malin igår kväll. Hon drabbades hårt för snart 2 år sedan, då hennes älskade pappa snabbt rycktes bort. Ett otroligt skönt samtal som gav mycket stöd. Vi diskuterade hur konstiga tankar man kan få i det tillstånd jag befinner mig. Hur man kommer vidare, och hur olika alla vi människor reagerar i krissituationer. Tack Malin, du ingav hopp hos mig.

Idag ska jag försöka få lite ordning här hemma. Men det är så svårt att koncentrera sig. Jag börjar på en sak, går vidare, påbörjar något annat och inget blir slutfört. Tankarna går inte att samla ihop, vilket gör mig, som har ett kontrollbehov, till en mycket disträ person. Jag känner inte igen mig själv.

Jag måste försöka att skärpa till mig. Jag ska klara morgondagen, för din skull mitt hjärta. Har läst lite kort som du skrivit till mig. Du kallade mig för Min fina flicka. Vilken kärlek det finns i de orden. Och kärlek spred du runt omkring dig. Du gav ett otroligt intryck på personer du mötte. Inte för att du såg till att ta plats, utan för att du bara fanns. Du fanns för alla. Du fixade så att vi alla mådde bra.

Nu måste vi fokusera på att göra ditt avsked vackert. Vackert och ljust, visa vår kärlek. Tur att vi visat vår kärlek till dig när du fanns här ibland oss.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar