onsdag 13 oktober 2010

Tillbakablick

Idag för 37 år sedan hände något av det bästa som hänt mig. Jag blev mamma för första gången.
Kl. 13.34 den 13 oktober 1973, 3.330 gram vägde du, och 50 cm lång. Ett underverk! Tänk att det är så många år sedan - minnet finns kvar hos mig. Både din far och jag grät floder - vi var föräldrar till en tös som blev mångas favorit. Mycket har hänt, du är själv mamma sedan 15 år tillbaka och du fick dubbelt upp då. Svårt att förstå de där tonåringarna - jag kan säga att du var också ganska svår att förstå. Och så har du även fått lillkillen Vincent, en härlig 5-åring. Du har också haft många tuffa händelser i ditt liv, men som tur är överväger de roliga, eller hur? Det är väl så livet ser ut för oss alla, berg- och dalbanor som ger oss livserfarenhet.

Idag är vi bara glada och massor, massor med grattiskramar från mamma med make. Du får kramen live i eftermiddag när jag kommer på födelsedagsfika.

I dag blir det lite pyssel, träffa kompis och svara på lite frågor rörande handboll. En helt vanlig dag i en anställningslös vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar