torsdag 14 oktober 2010

Tankar

Det är mycket som rör sig i mitt huvud just nu. Har flera i min omgivning som har det tufft just nu. Och det gör ont, mycket ont. Jag ställer mig flera frågor: Hade jag kunnat göra något för att detta skulle undvikas? Kan jag göra något mer för att hjälpa? Ibland känns det som om man gör fel, hur man än försöker att göra det bästa. Ska man bara vara och hoppas att de vet var jag finns när de behöver mig?

Andra frågor som finns är: När och var kommer jag att få jobb? Jag har konstaterat att jag mår inte bra av att vara anställningslös. Jag blir rastlös, svårt att få något vettigt gjort, det känns som jag bara "fumlar" runt. Det skulle säkert vara lättare om det fanns lite jobb att söka, men just nu är det tunnsått inom mitt jobbområde. Försöker att titta i lite vidare perspektiv, men det är svårt. Kanske spelar höstmörkret mig ett spratt som gör att mina känslor blir dystrare. Ibland, när man har ett jobb, så önskar man att man kunde vara ledig en längre tid, och nu när man är ledig kan man inte njuta. Människan är en komplicerad varelse. Rutiner är nog faktiskt ganska bra.

Nej, nu tar jag tag i den här dagen. En vanlig anställningslös dag!

2 kommentarer:

  1. Är det inte en vanlig jobbsökardag? Eller man gör det på fasta tider? Varför lägger Du inte ut Ditt CV här eller på Facebook? Kör på och upp med alla läpparna!

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig i det du skriver i början, om att det är svårt att veta hur man ska hjälpa nära som har det jobbigt. Tror dock att de i din omgivning vet att du finns för dem, och att du alltid gör ditt bästa. Skuldbelägg inte dig själv, det mår ingen bra av! kram på dig

    SvaraRadera