måndag 4 oktober 2010

Inbokad måndag

Idag är en riktigt inbokad måndag. Det börjar med en visit på klubbis. Lite som måste fixas inför kvällen och morgondagens möte.

Sen är det dags för ett besök på Arbetsförmedlingen. Det ska göras en handlingsplan för min arbetslösa tid. Undrar till vilken nytta. Har inte varit med om att den följs upp, utan mest avrapportering av hur jag tänker gå till väga för att hitta ett nytt jobb. Får se om den tjej jag fått som handledare agerar annorlunda.

Därefter är det anställningsintervju. Spännande! Har sökt ett jobb i Linköping, och rekryteringsbolaget ringde i fredags. De vill träffa mig kl. 13.00. Undrar vilket företag det är? Det får jag nog reda på idag och jag är taggad vill jag lova. Det är dags att få nytt jobb nu!

Sen tar jag en fika på Expertkontoret. Träffa en (säkerligen flera) arbetskamrat som följer min blogg och vi brukar chatta då och då. Precis som hon skrev själv igår, vi har mer och bättre kontakt nu än vad vi hade när vi fanns på samma arbetsplats. Lite konstigt - men det är nog så det är i dagens internetvärld.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS TILL NYA JOBBET!

    Ja, det gäller att vara optimist! Eller hur?

    SvaraRadera
  2. Jag är född optimist, och det tror jag du är också. Nu är det bara nästa steg - att vara med bland dem som får träffa själva arbetsgivaren. Och där ska jag vara med.....

    SvaraRadera
  3. .......då är nyplockade reller inte fel! Den bästa muta för att bli ihågkommen!

    SvaraRadera