onsdag 20 oktober 2010

Njutning

Idag har jag njutit. Steg upp 05.30, lite kaffe, banan och så iväg. Till simhallen. Avverkade 1000 meter i bassängen, hem, åt frukost och drack lite kaffe igen. Det kallar jag härlig start på dagen.

Hoppas nu att resten av dagen blir lika bra. Ska försöka att fortsätta lite med mitt fotoprojekt, får lite besök och sen väntar möte i kväll. Förutsättningarna är faktiskt ganska bra, bara det inte blir snö. Tycker att det är för tidigt.

Tänkte jag skulle tävla lite också. Mer skriver jag om det senare. Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Johanna heter jag, är 27 år gammal, råkade hamna på din blogg av en slump..troligtvis p.g.a. att jag själv är på väg att bli anställningslös som du säger =) Andledningen är att min sambo fått jobb i linköping, vi bor i örebro nu och jag kommer att flytta efter. Du bor väl i motala? Det ligger ju rätt nära linköping. Jag tycker det är en bra sak att blogga om sin situation, en situation som är rätt jobbig har jag förstått, jag själv fasar inför det. Jag är utbildad arbetsterapeut och har gått på vik i över två års tid, det slutar vid årskiftet och därför finns det en möjlighet att flytta. Hur ser din arbetsmarknad ut? Min arbetsmarknad är tuff nuförtiden, och att få en fast tjänst kan man bara drömma om =( Hoppas det inte gjorde något att jag skrev till dig, ville bara göra ett inlägg här. Hoppas det löser sig för dig snart! MVH Johanna

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna! Vad kul att du hittat min blogg - den har ju inte massor med besökare, men är oerhört viktig för mig. Jag har nu varit anställningslös sedan 13 september och börjar klättra på väggarna snart, trots mycket ideella uppgifter. Vad kul att flytta till Linköping, det är en fin stad. Vi bodde där innan vi flyttade till Motala. Har inte kollat hur det kan se ut för dig där, men Universitetssjukhus kanske behöver någon. Min arbetsmarknad ser just nu inte så kul ut, jag är utbildad marknadsekonom, men har en ganska bred kompetens inom inköp/försäljning och marknadssidan. Mitt sista riktiga arbete var som VD-assistent på Experts huvudkontor. Har därefter haft praktik/visstidsanställning här i Motala i 6 mån. Du får jättegärna höra av dig igen, vill du maila är min adress else-marie.alkeskog@boremail.com. Ha det bra och du får säkert jobb i Linköping.

    SvaraRadera
  3. Hej Elsa!

    Vad kul att du svara =) Fick du sluta på ditt förra jobb p.g.a. arbetsbrist? Nä, arbetsmarkanden är inte kul alls nu....är du inskriven på arbetsförmedlingen och får du någon hjälp där tycker du? Ja, alla säger till mi att linköping är en fin stad, men just nu skrämmer den mig som sjutton,troligtvis p.g.a. att jag inte känner några där (kommer ursprunglien från småland, men bott senaste åren i örebro). Lovar att jag ska maila dig, känns bra att ha kontakt med människor som är i samma situation. Kommer också följa dig här på bloggen, jag hoppas verkligen att det kommer ett jobb til dig snart! =)

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Jag slutade p.g.a arbetsbrist. Min tjänst flyttades till Stockholm och jag ville inte följa med. Det sista halvåret jag avverkat här i stan, var uppgjort i förväg att bara vara den här tiden. Jag är inskriven på AF, tycker inte att de gör någon nytta. Jag har jobbcoach via Trygghetsrådet som är bättre. Ta hjälp av utomstående coach, det har du rätt till.

    Hör av dig igen om det är något du undrar över.

    SvaraRadera