onsdag 6 oktober 2010

Svar idag

Idag pirrar det lite extra i magen. I eftermiddag ska jag få ett utlåtande från doktorn. Vad är det som härjar i kroppen och hur ska man behandla? Jag vet ju att det är en skelettsjukdom och jag har ett namn på den. Men hur stor är spridningen, och hur ska jag behandlas? Vad bör jag tänka på, vilken motion är bra - oj oj så många frågor det finns i mitt huvud. Hoppas att de flesta får ett svar idag.

En sväng till kansliet på förmiddagen ska hinnas med innan det är dags för farbror doktor. Och efter farbror doktor så blir det en resa till Linköping. Dotter och barnbarn kommer hem från Samos och jag ska hämta lille Olle på förskolan. Pappa till barnen är på kurs och innan mamsen och lillasyster kommer så får han stå ut med mormor. Det blir härligt att få umgås själva några timmar.

Måste också nämna en blogg som jag följer. Det är Linda, en fotograferande småbarnsmamma som drabbats av cancer. Vilken enormt stark kvinna hon är, och efter att ha följt henne en längre tid så känns det som om jag känner henne. Snart ska hon och hennes familj ut på en resa, som många andra i bloggvärlden samlat in pengar till. Jag berörs - och värdesätter ännu mer det jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar