lördag 9 juli 2011

Världens paradis

är vårt hem. Och där är vi igen. Igår bestämde vi oss för att bege oss mot hemmet. Vädret var mulet och faktiskt längtade vi efter vårt paradis på jorden. Så sagt och gjort - vi for hem!

Efter lite uppackning fick man återigen njuta av makens goda mat. Restauranger i all ära, men hans mat slår allt. Åskväder drog förbi men det hjälpte inte mot den tryckande värmen. Får väl säga att jag sovit i en karusell  - vridit runt, runt i värmen. Men jag har sovit i min säng. Underbart.

Idag tar vi tag i en förfallen trädgård, fy vad det sker mycket på 1 vecka. Bara att rensa upp i alla blommor tar tid. Fint blir det, när vi är klara.

Jag har fått frågor om nya jobbet. Jag blir kvar på Holmen, men byter till Holmen IT och ska jobba med ekonomi, administration och information. Ett intranät för Holmen IT ska byggas och det får jag jobba med. Holmen IT är ett nytt bolag i koncernen, så mycket rutiner ska skapas. Enormt spännande. Det är en projektanställning t.o.m 1 mars 2012, så min glädje grusas lite av att det blir ytterligare en vinter på vägarna - 18 mil per dag. Men, men - ett jobb är bättre än att vara arbetslös.

Nu går jag ut, tar en svängom med herr gräsklippare. Krama om någon i din närhet, njut och vi hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar