måndag 11 juli 2011

Måndag vecka 28 2011

och tillbaka på arbetsplatsen. Tre veckor ska här jobbas, innan jag byter avdelning och då börjar jag med semester igen. Skönt!

Jag tror förstås att de här 3 veckorna kommer att gå i en rasande fart, precis som alla andra veckor gör.

Igår var vi i den efterlängtade svampskogen. På våra favoritställen hade inte kantarellerna kommit än, men det jäser i skogen nu. På hemvägen stannade vi på ett av "mina" gamla ställen och där fick vi napp. Så totalt ca 10 liter kantareller (rensade) blev skörden. Mums, fillibabba! Några av dem avnjöts i ett fiskpaket i går kväll tillsammans med några glas rosé. Härligt sommarminne att lägga till i "hjärnbalken".

Jag hade ett möte med grabbarna som ska bilda nya herrlaget i MHK. Det finns en bra grund så nästa träff är den 2 augusti och då hoppas vi att alla är tillbaka från semestern. Ett himla härligt gäng, några vill utbilda sig vidare vilket jag gillar. Hoppas, hoppas på en kanonsäsong.

Jag hoppas också att jag idag får med min dotter hem till oss, brutna tår är inte att leka med. Handikappad till tusen blir hon, inte köra bil så jag tror att ett par dagar hemma hos mamma kan göra susen. Vi får se om så blir fallet.

Krama varandra, njut av dagen i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar