söndag 10 juli 2011

Sköna söndag

innebär att vi ska börja ladda inför 3 arbetsveckor nu. Vi ska försöka att njuta idag. Lite grusas dagen av att min yngsta dotter är på väg hem från en korttripp till Åre, och anledningen till hemfärden är att hon blivit trampad av en häst. Foten mår inte bra, stackars henne. Det tar aldrig slut med elände just nu för henne.

Igår fick vi massor uträttat i trädgården, bort med ogräs, plantera nya blommor, klippte gräs och maken gick med trimmern. Och bland det härligaste - ett par liter kantareller plockades i skogen. Äntligen svampsäsong! Kanske blir en tur till storskogen idag - och förhoppningsvis mera svamp.

Har en tung börda på axlarna, stryktvätten. Fy, bara tanken får mig att svettas, men får nog ta en dust med herr strykjärn framåt kvällen. Men innan dess ska jag också träffa ett blivande herrlag i handboll. Ska bli intressant att se om de verkligen vill satsa, för vill de inte det, blir det inget spel i MHK. det är alltid bra med ett representationslag, men det måste vara seriöst för det är inte gratis att ha ett lag i seriespel. Hoppas att de verkligen vill....

Nu ska jag krama om min man, se om han vill åka till skogen eller har några andra idéer. Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar