fredag 22 juli 2011

Dunder och brak

Vilket åskväder som drog fram över Östergötland i natt. Vaknade av att sängen skakade, och for upp. En smäll utan dess like lät i mina öron. Och himlen var helt ljus, precis som mitt på dagen, trots att klockan var halv två på natten. Blixt, blixt och åter blixt lyste upp himlen. Och vad gör jag?

Far upp, stänger av routern till datorn, flyger tillbaka till sängen och tar tag i maken. Sov inte, du måste hålla i mig, nästan skriker jag.

- Jag sover inte, säger han och snarkar vidare. Jag fattar inte! Nog för att han hör lite dåligt pga sin tinnitus, men att kunna sova i detta oväder, är helt oförståligt. Så någon tröst där, det kunde man glömma. Egentligen räcker det med att han finns där, det är trygghet! Jag ska inte klaga, utan jag har en underbar man som ligger bredvid mig i sängen. Jag kan sova tryggt!

Nu ska jag se fram mot att jobba idag, förbereda för grillning i morgon och ha det bra! Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar