torsdag 28 juli 2011

Semester dag 2

Klockan 06.05 och jag sitter vid datorn, frukosten är avklarad. Är man klok, eller? Jag har semester! Fast det är så mycket som ligger efter här hemma, så om jag sätter fart idag, kanske jag kan ha semester resterande dagar.

Så jag ska nu starta med att ta ett tag tillsammans med herr strykjärn, därefter ska sugande herren, dammsugaren gå en sväng tillsammans med mig. Och så det roligaste av allt - jag ska göra lite fint på altanen. Nu blir inte den klar helt, för vi ska duka till fest - 20 personer på mat här i morgon kväll. Vi ska fira min x-svärfars 80-årsdag, så de flesta barn, barnbarn och barnbarnsbarn kommer hit. Ska bli så skoj, för det är inte ofta vi alla är samlade.

Någon gång under dagen måste jag till affären. Inköpslistan är ganska lång, det är också eftersatt i vårt matförråd. Nu ljög jag lite, inte matförrådet kanske, men torrvaror och kemvaror måste hem hit. Och så får jag nog finbesök - min lilla tjej kommer nog över till mamsen en sväng idag. Glädje!

Krama varandra och njuten av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar