fredag 29 juli 2011

Partytime

Idag är det Partytime. X-svärfars 80-årsdag ska firas. Och det är inte vilken 80-åring som helst, utan en av de piggaste jag vet. Känns inte som han är äldre än mig, hi hi. Just nu slog det mig, är det han som verkar ung eller är det jag som är gammal? Hemska tanke att jag skulle vara gammal. Huvudsaken är att vi är unga i sinnet. Vi firar honom idag i vilket fall som helst. 20 personer blir vi till middagen som jag ska fixa lite med här nu under dagen.

Jag ska också säga grattis till en svägerska som tar klivit in i ett nytt halvsekel. Vi får fira henne lite nästa vecka när vi åker till Skåneland.

Jag skänker också en massa tankar till våra grannar. Herrn i huset har nu hamnat på sjukhus, då det tillstött komplikationer. Cancermonstret är hemskt och hans lidande svårt. Men även för henne är det en tuff tid. Massor med värmande kramar till dessa två, våra bästa vänner.

Nu sätter jag igång med dagens arbete, städ och matlagning. Sköt om er, kramas och ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar