torsdag 14 juli 2011

Dags att fira

en ledig dag. Skönt, så här mitt i veckan och anledning är att fåfängan ska få sitt. Naglarnas tur. Och så ska jag besöka vårt kansli i handbollen. Längesedan jag var där, ska bli skönt.

Vi hade en supertrevlig kväll i går hos våra vänner. Maken i det hemmet hade dock jour så vi hann inte träffas så mycket. Det är så härligt, att känna att 35 års vänskap finns kvar. Även om vi inte ses ofta, så vet vi var vi har varandra. Det kallas vänskap, eller hur?

Jag ska också ägna mig åt födelsedagsförberedelser idag. Inte prinsessans dock, men jag säger grattis även till henne och får väl titta lite på firandet på TV i kväll. I mitt fall är det så att bästa "svärfar" (x:ets pappa) fyller 80 år i morgon, tjejernas kusin fyller 29 år och på lördag är det min morbrors tur och han blir 93 år. Vi ska försöka att åka till honom på söndag - så idag ska jag kolla om det är OK. Han är så pigg och glad, bor ensam i ett stort hus och sköter allt helt perfekt. Tänk att få vara så vid den höga åldern.

Men nu måste jag göra lite nytta på ledigheten. Kan säga att det flyger katthår här, dammtussar överallt - vår städhjälp har slutat tyvärr, så nu är det dags att sätta fart!

Kram till er alla!!!

2 kommentarer:

  1. Jag är så trött på katthår ibland men jag vill ha mina katter och då får man stå ut.
    Ja du Elsa man får vara rädd om sina riktiga vänner, det visar sig när man blir sjuk vilka som var ens riktiga vänner. Tycker synd om Hans för det är många som har svikit. Det går bra att hälsa på när man ligger på sjukhus men när man kommer hem så uteblir dom, det är ju då vännerna behövs, på sjukhuset har man ju folk omkring sig hela tiden.
    Jag ska på begravning idag, Hans syster dog Midsommarafton, skönt när det är över, det är inget roligt med begravningar. Kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Man står ut, när man valt att ha katt, det håller jag med om. Men ibland känns det som om det är hår överallt. Bedrövligt att inte kunna komma och hälsa på Hans. Ja man får verkligen reda på vilka som är ens vänner, när något händer, helt sant. Ska tänka på dig, hoppas begravningen går så bra det bara kan. Styrkekramar från mig.

    SvaraRadera