måndag 11 juli 2011

Sten flyttar in


Promenad på lunchen. Enormt vackra parker i Norrköping är en lisa för själen under lunchtimman. Promenerar till Bagarstugans Brasseri, avnjuter en underbar lunch i trevligt sällskap. Sen börjar det!

Sten flyttar in i min sko. Jag försöker mota bort den, går några steg och så flyttar den in igen! Nej, nu tusan ska du vräkas från din bostad. Stannar, tar av skon och slänger ut den jäkeln. Skönt! 2 steg framåt och vips så är han där igen. Fattar han trögt, den där Sten? Min sko är ingen bostad.

Nytt försök att vräka honom från sitt bo. Han vill inte, sitter fast under foten! Han får en käftsmäll och trillar ut. Nu sätter jag fart - ska tillbaka till jobbet efter lunch. Och herr Sten ska inte få hindra mig. Döm om min förvåning - han flyttar in igen! Nu blir jag riktigt förbaskad, en blåsa under foten börjar göra sig påmind. Ska han få skada mig också? Det räcker väl med att jag slåss, han lämnar spår efter sig. Ytterligare en gång blir han bortvräkt - och tänk nu fattar han! Jag är nöjd, mätt och belåten och tillbaka efter lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar