tisdag 26 juli 2011

Ljuvlig sensommarmorgon

Att vakna upp, se dimslöjor över sjön, solen som gått upp bakom slöjorna, vinden är obefintlig och en kopp kaffe på altantrappan. Mycket bättre start på dagen kan man inte få. Helt ljuvligt.

Igår kväll startade projekt altanmålning. Vi han att kvistlacka och grundmåla. Det kommer att bli kanonfint när det blir klart. Men jag har upptäckt att jag har muskler som jag inte visste fanns. Kanske lite pga skogspromenaden i söndags men också av gårdagskvällens hoppande upp och ner från en pall. Alltså, jag säger bara baksidan av låren. De känns idag. Det är nyttigt, så det är bara att ge sig på det idag igen. Idag blir det första omgången av den vita färgen som ska på väggarna.

Vi hinner inte med så mycket mer än det här projektet just nu. Det i sin tur innebär att det inte finns så mycket att skriva om.

Nu jobbar jag på, ta hand om er och vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar