lördag 2 juli 2011

Ledig, känslor och samvete

1 veckas semester har startat. Det är en härlig känsla. Förra året hade jag inte en enda semesterdag under sommarperioden, så det här har jag längtat efter. Jag vet, det är många som inte har semester alls - och då tänker jag speciellt på min svåger och svägerska som driver en livsmedelsbutik. Det är många år sedan de var lediga. Så visst har vi tur, som har ledighet. Men när jag vaknat idag, så är det så mycket som rör sig i min lilla knopp:
  • Det finns massor som behöver åtgärdas här hemma och vi ska åka bort
  • Vi som bor så vackert, varför ska vi resa här ifrån
  • Och om vi ska resa - varför inte besöka våra nära
  • Skulle vi inte ta med några barnbarn - de behöver nog komma iväg
Varför dyker allt detta upp? Funderingar på om vi spenderar vår tid rätt och gör rätt saker. Nu får jag skärpa mig.

Det är klart att vi ska resa till vårt hyrda sommarhus i Kungshamn. Njuta av varandra, ledigheten, vila, sola, få nya intryck, läsa, spela spel, bada i havet, fotografera nya vyer, kramas - ja allt det där som vi inte ger oss tid till här hemma. Nu ska VI koppla av! Vi ska äta på restauranger, vi är inte "restaurang" under den kommande veckan.

Veckan blir också datorfri, så ni kära bloggläsare - hoppas ni kan vänta en vecka på nästa inlägg. Och ingen mail, enda sättet att nå oss är på mobiltelefon. Tror ni jag får abstinens? Sakna alla bloggar, facebook och mail. Jag tror att jag får det. Men det blir nyttigt. Och när jag kommer hem, kanske jag har lite jobbnytt att berätta om också. Anställningsintervjun i torsdags gick bra, nu är det bara detaljer som kvarstår....

Alla bloggvänner och läsare, ha en skön vecka, njut av Dagen i dag. Vi hörs om en vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar