lördag 28 maj 2011

Shopping

står på programmet den här lördagen. Fast shoppingen är inte det viktigaste, utan det är faktiskt att träffa kompisen Marie. Vi ses inte ofta men finns alltid till för varandra och har gjort så i många, många år. Och idag ska vi träffas, det blir som lördagsgodis - en riktig mental kick. Prata och shoppa, äta lite och må bra.

Fredagskvällen var så mysig, gott rött vin, grillad fläskfilé med rödvinssås och grillade grönsaker. Underbara make som fixar till det så bra. Det är en fröjd att bli bortskämd av denna man. Och avsluta kvällen med att sitta på trappan med glaset i handen och njuta av utsikten över sjön, lugnet och den ljuvliga grönska vi har nu. Man kan inte annat än att njuta.

Än så länge vet vi inte riktigt hur många vi blir kring matbordet till i kväll. Eventuellt kommer tjejerna med familjer. Och gör de inte det, så kommer de i morgon. Lite planering inför en gemensam lunch måste vi hinna med idag. Jag ska också åka till skogen och plocka min Mors dags-bukett med liljekonvaljer. Jag har så länge jag minns plockat till min mor när hon levde och jag vill själv ha en bukett på bordet. Den ska plockas idag.

Njut nu av lördagen, kramas lite extra och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar