torsdag 26 maj 2011

Årsmöte

i handbollsföreningen i kväll. Ett event som tar ca 10 minuter att klara av. Något som jag förundras över är att medlemmarna är så passiva. Årsmötet är det forum där alla kan säga sitt och inte gnälla under säsongen. Varför kommer inte fler just då? Rädslan för att bli invalda i någon arbetsgrupp kanske. Eller också vet man inte om att man faktiskt har rätt att se till att saker bli förändrade, just på årsmötet. Mycket gnäll om medlemsavgifter etc under säsongen, men att tycka till på årsmötet och vara med att rösta fram nya beslut. Nej det vill man inte. Nu hoppas jag att allt går bra i kväll och jag tror de flesta känner att vi är på G.
En annan reflektion hade jag i morse när jag läste lokaltidningen. Ett reportage om hur människor firar Mors dag och samtidigt hade man ställt frågan till flera mammor: Vad vill du INTE ha på Mors dag? Dammsugare och blommor fanns bland svaren. Är det då sakerna som är viktiga? För mig är det viktigt att bara få umgås. Träffa barn och barnbarn räcker gott och väl. Det är väl lycka och bättre present finns inte. Hoppas att mina barn förstår det, kom till oss - utan present - härligt umgänge önskas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar